Followers

Wednesday, December 8, 2010

KONSPIRASI DUNIA - BAGAIMANA KITA DIMANIPULASI

Pertamanya sekali saya memohon maaf kerana tidak dapat menyediakan artikel untuk menerangkan hakikat sebenar iluminisasi dan freemason seperti yang dijanjikan. Masih ada beberapa perkara yang belum lengkap untuk menyiapkan artikel saya itu.

Maka, hari ini InsyaAllah artikel saya akan lebih menjurus kepada formula yang digunakan untuk memanipulasi masyarakat dunia kepada pemikiran elektron. Pemikiran negatif yang melihat perkara buruk itu sebagai sesuatu yang baik, mengangkat nafsu sebagai pemegang mahkota dan menyisihkan agama dari kehidupan. Persoalannya, bagaimana ia dilakukan?

Satu perkara yang pasti, formula gerak kerja mereka ini dirancang dalam satu jangka masa yang panjang. Mungkin sejak zaman Nabi Adam lagi kerana manusia juga diberi amaran mengenai kewujudan dajjal ini melalui Nabi-Nabi terdahulu. 

Ada teori yang mengatakan perancangan ini bermula dengan kewujudan zaman Renaissance iaitu tempoh waktu di antara zaman gelap di Eropah dan kebangkitan Eropah. Walaupun begitu, saya lebih cenderung untuk mengatakan semua ini bermula sejak Nabi Adam a.s. di dalam syurga lagi. Saya pasti saudara semua menerti megapa saya katakan begitu.

Kembali kepada fokus utama artikel ini, bagaimana kita dimanipulasi. Dalam konteks Malaysia dan kebanyakkan negara dunia, proksi pemerintahan dajal ini menyelinap ke dalam minda masyarakat melalui penjajahan yang terbahagi kepada 2 iaitu penjajahan fizikal dan seterusnya kepada matlamat mereka iaitu penjajahan minda.

Maka, tidak hairanlah kuasa-kuasa besar dahulunya menjajah satu demi satu daratan di bumi ini termasuk Malaysia. Hal ini kerana untuk menguasai pemikiran seseorang, fizikal mereka terlebih dahulu perlu dikuasai. Teorinya mudah. Sama seperti seseorang diugut untuk memberitahu sesuatu yang di minda mereka dengan kekerasan pada fizikal mereka. Hanya orang yang kental jati diri sahaja yang mampu bertahan. Oleh sebab itu sesuatu masyarakat dijajah dalam tempoh yang lama untuk mengurangkan kekuatan dalaman mereka.

Malangnya kita diberitahu bahawa kita dijajah kerana rempah ratus. Satu fakta yang sangat rapuh untuk dijadikan bahan sejarah. Mungkin itu adalah salah satu daripada faktor namun itu BUKANLAH ASAS KEPADA PENJAJAHAN TANAH MELAYU.

Berkurun lamanya menjajah, apabila tiba waktunya mereka akan lepaskan kita. Maka tanggal 31 Ogos 1957 menjadi tarikh bersejarah buat rakyat Malaysia. Kita dimerdekakan namun benarkah kita merdeka?

Antara asbab saya mengutarakan persoalan ini adalah catitan di dalam sebuah buku berbahasa Ibrani oleh General berbangsa Yahudi yang mengatakan "jangan tinggalkan walau seincipun tanah jajahan sekali masyarakat mereka belum kamu jajah."

Maka timbul persoalan, bukankah masyarakat kita sebelum merdeka dahulu memang dijajah? Ya secara fizikal namun tidak mindanya. Kini, kita sudah merdeka. Adakah kita dimerdekakan kerana kita sudah berjaya dijajah bak kata General yahudi laknatullah tadi? Renungkan sendiri.

Terdapat tiga kunci utama cara mereka memanipulasi masyarakat dunia. Tersusun dan rapi. Pertama, menyemai ke dalam jiwa-jiwa manusia dengan senjata lagha. Atau lebih mudahnya hiburan. masyarakat dunia di bawa kepada satu pemahaman bahawa dunia ini untuk berhibur. Lebih dasyhatnya lagi 'trick' ini dilakukan dalam keadaan kita sendiri tidak sedar. Kadang kita menyatakan untuk menolak pemahaman seumpama ini namun kita mengangkat pemahaman seumpama ini iaitu dunia untuk hiburan dalam keadaan tidak sedar.

Kedua, mereka meletakkan kebimbangan dan kerisauan ke dalam hati-hati setiap individu di dunia. Siapa yang di antara kita tidak pernah merasa risau tentang perkara dunia. Tekanan hidup yang dihadapi baik tekanan ekonomi, sosial dan pelbagai tekanan lain membuatkan kita tercari-cari tempat bergantung. Misalnya dalam ekonomi. Tentu ramai tidak tahu mengapa golongan ini terlalu beria-ria mahu mengiklankan riba dalam ekonomi. Jawapannya adalah apa yang dilihat hari ini. Banyak negara terpaksa melutut kepada 'mereka' kerana dimakan 'sumpahan riba'.

Setelah jiwa masyarakat dunia disemat dengan nur 'lagha' dan dihimpit pula dengan tekanan yang pelbagai rupa, kunci ketiga adalah harapan. Mereka datang dengan tangan terhulur namun itu semua adalah palsu. Tangan yang dihulur sebenarnya ada perangkap dibelakangnya. Tangan sebelah lagi menggenggam pisau untuk menikam masyarakat manusia. Harapan terus diberikan kepada masyarakat dunia. Sampai bila hanya Allah yang tahu namun tidak mustahil mungkin sehingga tiba ketua mereka iaitu dajal (antichrist).

Akan bersambung...


1 comment:

  1. Hari ini kaum Muslimin berada dalam situasi di mana aturan-aturan kafir sedang diterapkan. Maka realitas tanah-tanah Muslim saat ini adalah sebagaimana Rasulullah Saw. di Makkah sebelum Negara Islam didirikan di Madinah. Oleh karena itu, dalam rangka bekerja untuk pendirian Negara Islam, kita perlu mengikuti contoh yang terbangun di dalam Sirah. Dalam memeriksa periode Mekkah, hingga pendirian Negara Islam di Madinah, kita melihat bahwa RasulAllah Saw. melalui beberapa tahap spesifik dan jelas dan mengerjakan beberapa aksi spesifik dalam tahap-tahap itu

    ReplyDelete